آیا کابینت آشپزخانه PVC خوب است؟ آشپزخانه اغلب پر استفاده ترین اتاق در خانه است و همچنین مرکز زندگی خانوادگی است. ممکن است وسوسه شوید که روی میزهای چوبی زیبا برای آشپزخانه خود سرمایه گذاری نکنید سرمایه گذاری کنید، اما چرا به جای آن روی یک یا دو کابینت آشپزخانه ساخته شده اند، که از PVC ؟ این نوع کابینت می تواند مزایایی نسبت به جایگزین های چوبی سنتی داشته باشد و تفاوت قیمت ممکن است شما را شگفت زده کند. برای کشف آنچه که باید در مورد پی وی سی pvc کابینت آشپزخانه قبل از تصمیم گیری بدانید، مطالعه کنید.

مواد پی وی سی pvc برای کابینت آشپزخانه

مواد پی وی سی pvc که اغلب به عنوان پلی وینیل کلراید شناخته می شود، نوعی ورق پلاستیکی کامپوزیت است. به نظر می رسد اولین چیزی که هنگام پلی وینیل کلراید یا PVC به ذهن می رسد، لوله، حمام یا لوله کشی است. با این حال، امروزه PVC به دلیل استحکام و در دسترس بودن برای طیف گسترده ای از موارد مختلف استفاده می شود. با افزایش تقاضا برای آشپزخانه ، PVC به عنوان ماده ای برای کابینت های آشپزخانه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

دو نوع تخته پی وی سی pvc برای کابینت آشپزخانه وجود دارد: صفحات فوم پی وی سی pvc و تخته های توخالی پی وی سی. تخته های فوم پی وی سی pvc ضخیم تر و بادوام تر از تخته های توخالی هستند، علیرغم اینکه نام آنها بر خلاف آن دلالت دارد. در حالی که هر دو نوع مواد پی وی سی pvc می توانند ظاهری براق یا مات ایجاد کنند، تخته های توخالی PVC مقاومت حرارتی کمتری دارند و به دلیل عدم استحکام نسبت به تخته های فوم پی وی سی pvc اغلب زودتر فرو می روند.

مزایای کابینت آشپزخانه PVC

نصب آسان

متریال پی وی سی pvc طراحی کابینت آشپزخانه در رنگ های متنوع و در تخته هایی که بدون بست اضافی آماده نصب می باشد موجود می باشد. این تخته های از پیش مونتاژ شده قابل حمل و ساده برای نصب در آشپزخانه شما هستند. حتی لمینیت های اضافی یا طراحی های مناسب کابینت آشپزخانه لازم نیست.

ماندگاری

صفحات فوم پی وی سی pvc نسبت به سایر محصولات پی وی سی pvc قوی تر و انعطاف پذیرتر هستند. علاوه بر این، مواد پی وی سی pvc ضد پوسیدگی هستند و بدون آسیب قابل توجهی دوام بیشتری دارند.

مقرون به صرفه

در مقایسه با کابینت های چوبی، مواد PVC مقرون به صرفه تر و کاربردی تر هستند. در مقایسه با صفحات فوم پی وی سی، تخته های توخالی PVC ارزان تر هستند. اما تخته های توخالی PVC ضعیف هستند و فقط برای کابینت های موقت آشپزخانه توصیه می شوند.

آسان برای جایگزینی

محصولات PVC به طور گسترده ای در بازار در دسترس هستند. در نتیجه، تعویض تخته ها یا ورق های پی وی سی pvc در هر لحظه کار چندان دشواری نخواهد بود.

مقاوم

اگر پی وی سی pvc را انتخاب کنید، لازم نیست نگران خراب کردن کابینت های شما از موریانه ها، سوراخ های چوب یا سایر حشرات باشید. این مواد مقاوم در برابر خوردگی، ضد آب، ضد روغن و بدون موریانه هستند. بعد از قرار دادن مواد تغییر نمی کند.

تعمیر و نگهداری

تمیز کردن کابینت های پی وی سی pvc بسیار ساده است و هیچ لکه ای در آن باقی نمی ماند، به خصوص با توجه به پلاستیک بودن جنس. این نشان می دهد که PVC به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد.

معایب کابینت آشپزخانه PVC

حداقل مقاومت در برابر آتش

در آشپزخانه، مبلمان اغلب در معرض گرما، روغن و آب است. مقاومت حرارتی و آتش سوزی پایین از ویژگی های کابینت آشپزخانه تخته پی وی سی pvc است. بنابراین هنگام نصب کابینت پی وی سی pvc در آشپزخانه خود باید نهایت احتیاط را به خرج دهید.

مستعد ساییدگی است

کابینت های پی وی سی pvc از پلاستیک ساخته شده اند، بنابراین با گذشت زمان ممکن است خراش یا خراش ایجاد شود که متأسفانه قابل تعمیر نیست. باید مراقب باشید که از قرار دادن هر گونه اجسام تیز مستقیماً روی تخته های کابینت خودداری کنید.

سازگاری سخت افزاری پایین

استفاده و نصب تخته های PVC ساده است، اما سخت افزار آنها چالش برانگیز است. این تخته های پی وی سی pvc در نتیجه شل شدن پیچ ها و لولاهایی که برای اتصال به آنها استفاده می شد به مرور زمان شل می شوند. بنابراین قدرت چسبندگی تخته های PVC نسبت به سایر مواد مانند تخته سه لا یا چوب واقعی پایین تر است.

اگر به دنبال متخصص برای طراحی داخلی جدید با فرآیند طراحی های سه بعدی هستید

راه حل مناسبی برای کسانی است که به دنبال متخصص برای طراحی داخلی جدید با فرآیند طراحی های سه بعدی هستند . خدمات ما شامل کل فرآیند مدیریت پروژه از تصور تا ساخت و ساز، از جمله خدمات معماری و مهندسی است. راه حل عالی برای تمام نیازهای طراحی داخلی شما است. بهترین طرح و نتیجه طراحی خانه خود را با ما دریافت کنید! با ما تماس بگیرید . شرکت مسین ایران